Kamień i sól - cytaty




"Starałam się być dzielna i uśmiechać się, nawet gdy nie miałam powodu do radości."

"Ale może powinnam polegać na sobie bardziej niż dotychczas."

"Jestem kołysana na boki, delikatnie jak w ramionach mamy."

"To potwory spod łóżka, cienie przesuwające się w kącie pokoju o północy. Są tym, czego zaczynasz się bać, gdy jest już za późno."

"Ból w rannym ramieniu wybucha niczym fajerwerki na sylwestra."

"To właśnie Piekielny Wyścig robi z ludźmi. Sprawia, że jesteśmy mniej ludźmi,a bardziej zwierzętami, w desperacji próbującymi chronić członków własnego stada bardziej niż innych."

"Wyścig przypomina uzależnienie od narkotyków. Jeden mały krok prowadzi do następnego i zanim się zorientujesz, znajdujesz się w sytuacji bez wyjścia. Nie masz pojęcia, jak to się stało, że twoje życie tak bardzo oddaliło si od tego, co było wcześniej."

"Zanim zostaliśmy uczestnikami, wierzyliśmy w przyszłość. Teraz żyjemy chwilą i wiemy, że nie będzie jutra, jeśli nie zdobędziemy go dzisiaj."

"Któregoś dnia pani Radford opowiadała nam o przyczynach powstań - było wiele czynników, mówiła, ale najważniejszy jeden: gdy ludzie patrzą w przyszłość i nie widzą przed sobą niczego, na co chcieliby czekać."

"Jestem górnikiem w zawalonym chodniku, ciałem opuszczonym w trumnie do świeżo wykopanego grobu."

"Widzę jego szczęście. Widzę jego radość"


6 komentarzy :

  1. Nie miałam okazji jeszcze czytać tej książki,ale cytaty są świetne i może wkrótce uda mi się przeczytać. :)
    Pozdrawiam cieplutko!
    http://olalive-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie czytałam jeszcze tej części, ale pierwsza przypadła mi do gustu, taka lekka czytaninka. Wiem, ze po kontynuację też sięgnę :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety nie znam jeszcze tej serii, ale wkrótce na pewno sięgnę po pierwszą część. Wybrałaś bardzo ciekawe cytaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam tę książkę, a dzięki twojemu postowi przypomniałam sobie jak bardzo mi się ona podobała. <3 ostatni cytat bardzo mi się podoba. Już nie mogę się doczekać 3 części tej serii.
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam jeszcze pierwszej części i na razie się na to nie zapowiada. Chociaż nie mówię ,,nie" tej historii, bo pod wieloma względami mnie intryguje. :)
    Pozdrawiam,
    Geek of books&tvseries&films

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze nie czytałam tej książki, ale może kiedyś... Na razie mam już ''kolejkę'' książek do wakacji przynajmniej :D
    Już obserwuję, zapraszam do mnie

    Blog rysującej nastolatki-KLIKNIJ!
    Odwdzięczam się za obserwacje :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka