Potomkowie

Tytuł: Potomkowie
Autor: Tosca Lee
Ilość stron: 389
Wydawnictwo: IUVI
Rok wydania: 2016
Ocena: 8/10


Po przebudzeniu nie pamiętasz nic. Nie wiesz jak się nazywasz i skąd pochodzisz. Nie rozpoznajesz ludzi. Masz tylko ostrzeżenie, które napisałaś do siebie samej, zanim wymazałaś z pamięci całą przeszłość.
Emily, to ja. Ty.
Nie pytaj o dwa minione lata... Nie szukaj ich w pamięci w nie staraj się grzebać w przeszłości.
Od tego zależy twoje życie. Życie innych ludzi również. Tak przy okazji, nie masz na imię Emily...
Masz 21 lat i zaczynasz wszystko od początku w obcym miejscu, z nowym imieniem i nowym życiem. Aż pewnego dnia nieznajomy mówi ci, że jesteś potomkinią "Krwawej Hrabiny: Elżbiety Batory, największej morderczyni wszech czasów. I że jesteś ścigana. Nie wierzysz mu. Ale zabójca naprawdę się pojawia. Uciekasz. Wszystkie odpowiedzi leżą w przeszłości, która postanowiłaś pogrzebać. Tylko jedno wiesz na pewno: twoi bliscy zginą, jeśli nie odzyskasz utraconych wspomnień.
Jednak by ocalić innych, musisz najpierw sama nie dać się zabić...


Ostatnio szukam książek, które nie opierają się na typowych schematach, bo już mnie takie pozycje nudzą i nie dają przyjemności w czytaniu. Po opisie tej lektury, stwierdziłam, że może jest to coś innego. Motyw zaniku pamięci nie jest tak popularny w literaturze, przynajmniej ja czytałam tylko jedną książkę z tym motywem, dlatego z chęcią po nią sięgnęłam.
Na samym początku lektura mi się nie spodobała. Byłam zawiedziona po przeczytaniu kilkunastu stron i stwierdziłam, że jednak historia będzie opierać się na typowych schematach. Na całe szczęście, gdy akcja zaczęła toczyć się dalej, opinia która postawiłam, okazała się być dużym błędem.
Emily, to tak naprawdę Audra, która wymazała sobie pamięć. Jedynie co zostało z jej przeszłości, to pieniądze i wiadomość do niej samej. Całe jej życie zaczyna się komplikować, gdy dowiaduje się prawdy o sobie. Otaczają ją osoby, które ją znają, a ta nie pamięta kim są i komu może zaufać. Wspomnienia, które utraciła zawierały ważną informację, która decydowała o losie innych ludzi.
Główna bohaterka jest na tyle zdeterminowana, że chce odkryć swoją przeszłość i uratować innych. Wskazówki dotyczące jej historii są nie są łatwe do rozgryzienia. Zawierają wiele tajemnic, które razem z Adurą chcemy odkryć, dzięki czemu od początku przywiązujemy się do bohaterki.
Fabuła książki dzieje się głównie w Europie, co jest dużym plusem. Została również wspomniana Polska i to z dobrej perspektywy, co było dla mnie zaskoczeniem, bo muszę przyznać, że w książkach, które do tej pory czytałam, i w których pojawiła się Polska, to nie była ukazana z dobrej strony. Kolejnym plusem jest motyw podróży, który przewija się przez większość książki. Zawsze chwytały mnie za serce pozycje, które go zawierały i tak również było z tą historią.
Autorka pisze lekkim językiem. Książkę bardzo szybko się czyta. Nie zawiera typowych schematów, dzięki czemu czytanie jej sprawia jeszcze większą przyjemność. Pojawiają się tajemnice, które chcemy odkryć razem z główną bohaterką. Autorka umie trzymać w napięciu do ostatniej strony książki.
Podsumowując Potomkowie to pozycja, która bardzo dobrze rozpoczyna nową serie. Jestem ciekawa kolejnych tomów, które mam nadzieję szybko się pojawią. Czytanie tej książki było czystą przyjemnością i mam nadzieję, że autorka zaskoczy mnie w kolejnych częściach.


Za egzemplarz dziękuję wydawnictwu IUVI


3 komentarze :

  1. Zainteresowała mnie ta książka i chętnie bym po nią sięgnęła. Szkoda tylko, że nie jest to samodzielna powieść, bo ostatnio jakoś mam przesyt serii - poczytałabym sobie jakieś jednotomówki, żeby potem nie żyć w ciągłej ciekawości, co też wydarzy się w następnej części. :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio czytałam "Never never", gdzie bohaterowie również stracili pamięć. Ten motyw bardzo mi się spodobał, więc chyba sięgnę po tę pozycję :)
    Pozdrawiam, Ola
    bookwithhottea.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie ta książka... Myślę, że kiedyś po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka