Tajemny ogień

Tytuł: Tajemny ogień
Autor: C.J. Daugherty, Carina Rozenfeld
Ilość stron: 384
Wydawnictwo: Otwarte/Moondrive
Rok wydania: 2015
Ocena: 7/10


TAYLOR MONTCLAIR (Anglia)
Pewnego dnia wybuch złości Taylor powoduje, że przedmioty wokół niej zmieniają swoje położenie, a silne emocje zakłócają przepływ elektryczności. Dziewczyna poznaje szokującą prawdę o swoim pochodzeniu. Dowiaduje się, że drzemie w niej tajemny ogień.

SACHA WINTERS (Francja)
Setki lat temu na stosie spłonęła alchemiczka, która rzuciła klątwę na trzynaście pokoleń pierworodnych synów z rodu jej zabójców. Sacha jest trzynasty - za osiem tygodniu ma umrzeć. Na świecie jest tylko jedna osoba, która może mu pomóc.

Czy Taylor i Sacha zdążą się odnaleźć, nim on zginie, a świat pochłonie ogień?

Po dość długiej przerwie, przychodzę do Was z recenzją Tajemnego ognia. Książkę chciałam przeczytać już dawno temu, ale nigdy nie mogłam się za nią zabrać. W ostatnim czasie, gdy ani jedna pozycja nie spełniała moich oczekiwań, stwierdziłam, że sięgnę po literaturę młodzieżową i tak padło na tę lekturę.
Z początku książką mi się trochę nudziła, ponieważ przedstawienie bohaterów, ich rodziny i znajomych trwało przez około 100 stron, przez co akcja toczyła się bardzo wolno. Na szczęście wynagradzają to kolejne strony, w których mowa jest o tajemniczej przeszłości.
W lekturze pojawiają się wydarzenia przedstawione z dwóch perspektyw. Pierwszą pokazuje nam Taylor, zwyczajna nastolatka, z marzeniami, wiodąca normalne życie, aż do pewnego dnia. Całej jej życie zmienia się, gdy nauczyciel francuskiego prosi ją o udzielanie korepetycji Francuzowi.
Drugą perspektywę przedstawia nam Sacha, który wydaje się być, na pierwszy rzut oka, zwykłym chłopakiem. Są jednak rzeczy, które wyróżniają go pośród innych. Po pierwsze Sacha zna swoją dokładną datę śmierci. Próbowaliście sobie wyobrazić, jak wyglądałoby Wasze życie, gdybyście wiedzieli kiedy umrzecie? Dodatkowo chłopaka nie można zabić przed jego śmiercią...
Bohaterowie mają tajemniczą, wspólną przeszłość, której odkrycie może uratować życie Sachy.
Od początku zachowanie głównych bohaterów mnie nie denerwowało z uwagi na to, że sama pewnie lepsza bym nie była, gdybym została postawiona w tej samej sytuacji co oni.
Główni bohaterowie zostali dobrze wykreowani. Sacha, swoim podejściem do życia bardzo mi zaimponował. Wiedząc, jaki los go czeka i ile czasu mu zostało, starał się korzystać, jak najlepiej potrafi. Taylor, natomiast urzekła mnie swoim zaangażowaniem w naukę i dążenie do postawionego sobie celu. Oboje dążą do odkrycia przeszłości i ich determinacja i zaangażowanie są imponujące.
Styl pisania autorek jest naprawdę przyjemny. Książka ma w sobie nutkę tajemnicy. Akcja ciągle się toczy, a gdy nabiera rozpędu, trudno oderwać się od lektury.
Podsumowując Tajemny ogień jest naprawdę dobrą pozycją, lekką i nadającą się dla kogoś, kto ma mało czasu na czytanie. Ta część jest idealnym rozpoczęciem całej historii. Pozostawia nam wiele niezakończonych wątków, które chce się odkryć od razu po zakończeniu lektury.



Za egzemplarz dziękuję Wydawnictwu Otwarte




14 komentarzy :

  1. Ja również byłam mile zaskoczona tą pozycją, a tom drugi jest jeszcze bardziej dynamiczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niedługo się za niego zabieram i mam nadzieję, że się nie zawiodę :)

      Usuń
  2. Czytałam wiele pozytywnych opinii na temat tej książki. Może kiedyś uda mi się ją przeczytać :)
    Wesołych Świąt!
    zapoczytalna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tajemny ogień chcę przeczytać! Fabuła zapowiada się bardzo ciekawie, do tego bohaterowie też... szczególnie Sacha :D
    Wesołych świąt, dużo zdrowia i książek!! Spełnienia marzeń oraz jak najwięcej radosnych chwil ❤❤❤

    OdpowiedzUsuń
  4. Oba tomy mi się spodobały i cieszę się, że po nie sięgnęłam. Okazały się bardzo miłą odskocznią i nawet ten motyw magii i klątwy miał coś w sobie, co wkręciło mnie i bardzo szybko tę historię pochłonęłam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi pierwszy tom pomógł wrócić do czytania po miesiącu. Taka odskocznia była mi potrzebna :)

      Usuń
  5. Mam coraz większą ochotę przeczytać tę książkę.
    Pozdrawiam i życzę wesołych Świąt oraz szczęśliwego Nowego roku

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę jeszcze przeczytać serię "Wybrani" jednej z autorek i jeżeli spodoba mi się jej styl pisania może sięgnę po "Tajemny Ogień". Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Dopiero zaczynam Bookwormscity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wybranych nie czytałam, ale nie przeszkadzało mi to, żeby zapoznać się z tą książką ;)

      Usuń
  7. Czytałam, podobała mi się bardzo. Nie mogę się doczekać premiery drugiej części! :)
    A ja chciałabym cię zaprosić do wzięcia udziału w konkursie, który organizuję. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi tom zdecydowanie lepszy od pierwszego, więc warto czekać! :D

      Usuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka