Poczuj lato Book Tag


Są wakacje, a ja czytam cały czas książki, których opinii nie dodaję, więc postanowiłam zrobić w końcu jakiś tag. Ostatni pojawił się już spory czas temu i nie wiem czemu do tej pory  nie zrobiłam kolejnego, a bardzo lubię odpowiadać na pytania w nich zawarte. Także zaczynajmy!




1. Książka lub seria, którą chcesz przeczytać w wakacje.

Tego jest sporo, ale najbardziej chciałabym przeczytać Dwór cierni i róż oraz Dwór mgieł i furii. Wszyscy tyle mówią o tych książkach i przez to mam wrażenie, że jako jedyna tego nie czytałam. Dodatkowo chciałabym przeczytać Starcie królów, Małe życie, Kruczy cykl i wszystkie części Szklanego tronu, które mam w domu.

2. Książka z żółtą lub niebieską okładką.



Niebieska okładka? Jest! A czemu wybrałam akurat Kosogłosa? Ta książka najbardziej mi się kojarzy z wakacjami, bo kilka lat temu czytałam ją właśnie w tym okresie. Było to też w tym roku, z którego mam najlepsze wspomnienia, dlatego ta książka, jak i cała trylogia bardzo miło mi się kojarzą :)

3. Twój plażowy must have.


Akcja powieści rozgrywa się nad morzem, w czasie wakacji. To już idealny powód, dlaczego umieściłam tę książkę w odpowiedzi. Do tego mamy wakacyjną miłość! Chyba już nic nie muszę dodawać. 

4. Książka z okładką, która kojarzy ci się z wakacjami.


Taka długa podróż z przyjaciółmi po USA to moje małe marzenie, które chciałabym zrealizować właśnie w wakacje, a ta okładka idealnie do tego pasuje. Książki jeszcze nie czytałam, ale mam zamiar zrobić to jeszcze w tym roku!

5. Powieść, która wywołała u ciebie słoneczny uśmiech.

Z tym punktem miałam ogromny problem, bo większość książek, jakie czytałam powodowały morze wylanych łez. Jednak po dłuższej chwili zastanowienia wybrałam Był sobie pies.

Moje pupile potrafią poprawić mi humor błyskawicznie. Podczas czytania, tych wszystkich pięknych scen między bohaterami od razu pojawiał się uśmiech na mojej twarzy, bo myślałam o moich maleństwach i zapominałam o wszystkim wokół mnie.

6. Książka, przez którą wylałeś morze łez.

Tutaj problemu nie miałam. Jestem osobą, która bardzo szybko się wzrusza i płaczę na większości książek, więc mogę tutaj wymieniać i wymieniać. Tak najbardziej płakałam na Kosogłosie. Śmierć Prim była tak niespodziewana, że nie mogłam się otrząsnąć do końca książki i myślałam o tym przez całą noc, tak że nie mogłam zasnąć. 

7. Najlepsza impreza w książce, czyli taka w której chciałbyś uczestniczyć.

Nad tym pytaniem również długo się zastanawiałam, ale nie mogę sobie przypomnieć żadnej książki, w której byłaby jakaś impreza, na której chciałabym się pojawić, dlatego zostawiam ten podpunkt bez odpowiedzi. Może Wy mi przypomnicie, w jakich książkach była impreza, bo mi naprawdę wyleciało to z głowy.

8. Powieść z historią łatwą jak jazda na rowerze.


Promyczek ma prostą historią, nawet przewidywalną, ale w tej książce nie o to chodzi. Tutaj liczy się przekaz, który niby jest oczywisty, ale ludzie o nim zapominają, dlatego uważam, że dla samego zakończenia każdy powinien zapoznać się z tą historią.

9. Powieść, do której musiałeś dojrzeć jak kwiat.

Może Was to zdziwi, może nie, ale są to Dziady A. Mickiewicza. Którąś z części czytałam w gimnazjum i za bardzo nie rozumiałam o co w tym wszystkim chodzi. Dopiero w liceum zrozumiałam całą książkę i stała się ona jedną z moich ulubionych lektur szkolnych.




To by było tyle na dziś. Mam nadzieję, że spędzacie miło te wakacje i czytacie dużo książek! Każdy kto chciałby wykonać ten tag może czuć się przeze mnie nominowany! Niedługo znowu wrócą opnie na moim blogu, tylko skończę czytać Harrego Pottera :D




5 komentarzy :

  1. Rzeczywiście "Ostatnia piosenka" jest doskonała na plażę, ponieważ w tej historii wiele scen się właśnie na niej dzieję, lecz osobiście tak wzrusza mnie ta książka, że musiałabym mieć chyba ciągle okulary przeciwsłoneczne, żeby nie wyglądać głupio :D
    Wymieniłaś kilka książek, które chcę przeczytać, mam na myśli "Był sobie pies", "Promyczek", a także tytuł "W drodze" i ta okładka mnie bardzo zaciekawiły :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Był sobie pies" i "Promyczek" to idealne książki na wakacje :D Mam nadzieję, że uda Ci się je szybko przeczytać :D

      Usuń
  2. Czytaj dwory bo są świetne <3 Małe życie ja również chcę przeczytać :D
    Muszę w końcu zabrać się za promyczka :D
    Kurde, ja też dawno żadnego tagu nie wykonywałam XD I raczej nie wykonam, bo ostatnio mam strasznie mało czasu na pisanie, a recenzji ogrom do napisania :/
    Miłych wakacji!
    Buziaki :*
    pomiędzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha Dwory już czekają na swoją kolejkę :D Ja muszę się zabrać jeszcze za kontynuację "Promyczka". Już od roku na mnie czeka a ja nadal nie przeczytałam XD

      Usuń
  3. Plażowy must have to dobra muzyka i słuchawki. :) Książek akurat na plaży nie za bardzo lubię czytać. Przez słońce mój wzrok cierpi - nawet w okularach przeciwsłonecznych.

    OdpowiedzUsuń

Szablon dla Bloggera stworzony przez Blokotka